10.08.2016 odbyły się drugie zajęcia w ramach Klubu Pasji w projekcie Mat-Wakacje 2016.
Na początku naszych warsztatów jedne dzieci grały w gry, a inne próbowały sobie przypomnieć, jak wyglądają siatki figur przestrzennych. Nie każdy miał taką wiedzę, dlatego dla stanowczej większości grupy były to nowe wiadomości.
Następnie dzieci otrzymały siatki figur przestrzennych: sześcianu, prostopadłościanu i czworościanu. Każdy wybrał, jaką figurę chciałby stworzyć. Nasi młodzi przyjaciele zaczęli ozdabiać swoje siatki według swoich pomysłów. Potem starannie wycinali swoje figury.
Przydatne okazały się także zakładki na siatkach figur, dzięki którym można było łatwo złożyć dane figury. Ważnym punktem tworzenia graniastosłupów i ostrosłupów było sklejanie ich. Dzieci starały się wykonać tę czynność starannie, pomagały też sobie wzajemnie przy pracy.
Niektórzy zapragnęli zrobić więcej niż jedną figurę przestrzenną. Powstało zatem więcej matematycznych dzieł dzieci objętych projektem Mat-Wakacje 2016.
Dzieci chciały zaprezentować stworzone przez siebie bryły na filmach nakręconych smartfonem. Znalazły podręcznikowe definicje sześcianu, prostopadłościanu i czworościanu w Internecie za pomocą swoich telefonów. Przepisane definicje zostały przeczytane przed kamerą.
Dzieci nauczyły się nazw stworzonych przez siebie brył.
Jedną z dziewczynek poniosła fantazja i zapragnęła stworzyć kilka filmików naukowych według jej pomysłów. Świat figur przestrzennych bardzo jej się spodobał, można rzec, że połknęła matematycznego bakcyla. Brawa dla Weroniki! :)
Na zakończenie zajęć stworzyliśmy wspólnie galerię wszystkich figur przestrzennych, jakie dziś powstały! Dzieci podpisały swoje kolorowe prace.
-
Czworościan wg Martyny
-
Prostopadłościan wg Adriana
-
Sześcian wg Weroniki
-
Czworościan wg Marysi
-
Czworościan Weroniki - każda ściana jako inne uczucie
-
Specjalny film Weroniki - nauczanie misiów
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz