19.08.2016 (piątek) odbyły się piąte zajęcia w ramach Klubu Pasji w projekcie Mat-Wakacje 2016.
Na początku naszych zajęć przedstawiliśmy sobie krok po kroku, co będziemy dziś robić. Bardzo przydatny okazał się flipchart, dzięki któremu mogliśmy zwizualizować pewne kwestie.
Pierwszym etapem przygotowania zabawy było rozdanie pudełek po herbatach. Dzieci miały za zadanie przyozdobienie ich dowolną metodą, ale w taki sposób, by nie zakleić z jednej strony pudełka. Ważne było, aby pudełka mogły potem się otwierać. Kleje, nożyczki i bibuły poszły w ruch. Pomysłów nie brakowało. Dzieci wykonały swoje zadania bardzo dobrze. Każde z nich przyozdobiło bardzo ładnie swoje pudełko. Z pudełek powstało małe matematyczne miasto MAT-CITY pełne zagadek.
Do pudełek zostały włożone losowo kartki z treściami zadań do opracowania. Było 8 pudełek, zatem i 8 zadań. Podzieliliśmy się na 2 zespoły. Każdy z nich otrzymał po 2000zł: 16 x 50zł oraz 12 x 100zł.
Następnym etapem naszych zajęć były licytacje wykonanych pudełek. Dzieci dowiedziały się, że należy z głową licytować przedmioty, aby starczyło im papierowych pieniędzy na jak największą ilość zakupów. Ważna była tu umiejętna praca w grupie, podejmowanie ryzyka i rozwijanie myślenia matematyczno-ekonomicznego. Każdą licytację rozpoczynaliśmy od kwoty 100zł. Można było przebijać co 50zł.
Każda drużyna opracowała swoją strategię. Na początku przez trzy rundy pudełka wygrywał zespół B, jednak płacił za nie dość wysokie kwoty. Zespół A cały czas trzymał swoje 2000zł. W czwartej rundzie sytuacja się odmieniła. Dzieciom z zespołu B pozostało 300zł, więc dzieci z zespołu A wygrywały każdą licytację. Spryt i przewidywanie ruchów drużyny przeciwnej przyniosły drużynie A zwycięstwo w ilości zakupionych pudełek. Gdy wszystkie pudełka zostały sprzedane, podsumowaliśmy stany kasy obu drużyn: zespół A miał 550zł, a zespół B - 300zł.
Przedstawimy krok po kroku przebieg każdej licytacji i zadanie, jakie każda drużyna miała do wykonania, kryjące się w danym pudełku:
- Licytacja 1, którą wygrał zespół B.
Zadaniem dzieci było odnalezienie matematycznych haseł w wykreślance. Dzieci miały na to zadanie 5min.
Udało im się je wykonać oraz nakręcić film z rozwiązaniami.
- Licytacja 2, którą wygrał zespół B.
Tym razem dzieciaki miały przygotować film naukowy na bazie podanego zadania z matematyki. Dzieci najpierw rozwiązały je na kartce dość sprawnie, następnie przepisały treść, rozwiązanie i odpowiedź na oddzielnych kartonach.
Następnie nakręciły film z wykonanym zadaniem.
- Licytacja 3, którą wygrał zespół B.
Zadaniem dzieci było odnalezienie matematycznych haseł w wykreślance. Dzieci miały na to zadanie 5min.
Udało im się je wykonać oraz nakręcić film z rozwiązaniami.
- Licytacja 4, którą wygrał zespół A.
Zadaniem zwycięskiego zespołu było wymienienie 3 rzeczy z otoczenia, które są w kształcie prostokątów. Dzieci wymieniły: ławkę, batona, drzwi. - Licytacja 5, którą wygrał zespół A.
Tym razem dzieciaki miały przygotować film naukowy na bazie podanego zadania z matematyki. Dzieci najpierw rozwiązały je na kartce, wspólnie skomentowaliśmy zadanie, a następnie dzieci opracowały film, jak umiały.
- Licytacja 6, którą wygrał zespół A.
Zadaniem zwycięskiego zespołu było wymienienie 3 rzeczy z otoczenia, które są w kształcie koła. Wymienione zostały: zegar, tarcza, taboret. - Licytacja 7, którą wygrał zespół A.
Wg treści polecenia, dziaciaki wygrały konkurs na rozśpiewanych matematyków. Miały zaśpiewać fragment swojej ulubionej piosenki.
- Licytacja 8, którą wygrał zespół A.
Konkurencja, w której cała grupa miała za zadanie zrobienie 20 przysiadów, licząc od 1 do 20.
Album z zajęć dostępny TUTAJ
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz